Saturday 14 January 2012

suspicious,curious or willingness :)

Bismillah...
assalamulaikum semua.. salam ukhuwah.. alhamdulillah... bunyi awal entry dah bunyi macam alim kan :) kihkih! ape entry yang aku nak bincang pulak kali ni ea ?? :) untuk 2 hari berturut-turut aku terbace entry blog Amalina Peter (distributor Herbalife) yang bicara kan tentang kawen di usia muda :) (umur baru 21tahun ade sorang anak da :)!! )berkobar nak ehem2! time bace tuh :p jangan terkejut sangat ye kawan kawan.. orang Herbalife memang kawen muda :) syukur :) aku ?? erm.. aku tak tahu lagi :) menunggu jodoh dari yang Esa :)

  seru belom sampai mungkin :)

okay, now..lets forget it about kawen first.. aku nak cerita pengalaman aku.. herm sharing kan caring.. caring baru la loving... after loving ape ? ape ? jawab ? jawab ?? after loving insyAllah Marrying :))) (ouch ! macam orang dah tak sabar nampak *okay,blushing* :)! ...biasa la orang Herbalife memang macam ni :p LUAR BIASA !) 
isu kawen lagi :p sudah!sudah! tukar :D

first and for most, sejak dua menjak ni.. hati aku rase pilu sangat... xtahu la kenapa :( bukan disebabkan rindu or whatsoeva.. aku mengenangkan dosa dosa aku yang lampau..herm :'( dan setiap kali aku rase *macam tu* sejadah la tempat aku akan duduk dan sujud, dan juga pada Allah s.w.t la aku akan berserah dan memohon ampun :').. waktu tangan aku menadah tangan pada Allah.. aku rase macam .. ada bende yang tak kene... aku rase macam diri aku ni hina di depan Allah. :'(  dan buat beberapa hari ni.. aku cepat terasa and  asyik nak marah2 jew dekat orang... ( kawan2 sumpah kite tak terniat nak marah .. maaf yew :'( ) mungkin disebabkan stress dengan study.. tapi orang lain pon study jugak kan ?? herm... lets read ape yang aku luahkan dekat Allah s.w.t (bukan niat untuk menunjuk *____*!)

aku :  Yaa Allah Ya Tuhan ku... Ampunkanlah dosa ku Ya Allah... hindarilah aku daripada maksiat Ya Allah..     aku tahuu aku ini sering khilaf pada Mu Ya Allah.. Aku leka dengan dunia.. dan mungkin juga.. aku terleka dengan jiwa dan perasaanku terhadap hambamu.. yang bukan lagi muhrimku...jika aku tersalah langkah... Kau amponkanlah aku ..Ya Allah MAha Pengampun Lagi Maha Penyayang... :') Kau lembutkanlah hatiku ini Ya Allah...untuk menerima segala teguran dan tabahkan hatiku untuk menempuh segala cabaran dan dugaan MU Ya Allah s.w.t :') ( air mata menitik :'( ) mungkin aku sering ingkar dengan perintahMu Ya Allah.. Kau berilah aku peluang untuk aku bertaubat kepada Mu Ya Allah... :'(

lepas berjurai jurai air mata aku menitik...aku pon berzikir.. Ya Latif (ustaz rosmin cakap,kalau nak lembutkan hati.. bace la zikir ni yew :) ) alhamdulillah...lepas tu barula hati aku ni rase tenang sikit :) Alhamdulillah...terima kasih Ya Allah :) (hal ini di rahsiakan daripada geng2 aku (shhh2! takleh nangis depan diorang nanti hilang macho aku :D ... sebab tulah aku duduk bilik sorang2 ) 

----------------------------------------------------------------------------------------

next issue :)

aku teringat waktu aku sekolah.... aku bukan la dikategorikan seorang yang cantik.. asal letak gambar dalam laman sosial je orang comment semua puji2 :) (alaa.. dulu kan femes dengan friendster and myspace whatsoever la :p)  

contohnye macam ni : .. contoh 1:  hai.. cantiknye kau ni ! macam muka Monalisa la ! 
(dari situ dah nampak betapa ghairahnye pengomen :) sampai macam muke die :p)
contoh ke 2: eee!!comelnye muka awak ni!!! rasa nak hentak je muka awak dengan almari kaca ! sebab comel sangat! :)
contoh ke 3 : muka awak manis... mesti lebah selalu hinggap kat awak kan :) sebab manis sangat kalah darah orang ade diabetic :D

urghh!! pujian boleh membuka pintu neraka untuk kita tau :) (bak kate ustazah aku time form5)  tapi..ianya bergantung la pada diri memasing :) jangan bongkak itu sahaja- (ini adalah pesanan penaja :) hikhik! *lompat* *lompat*! ( ok,umor da nak masuk 21thn..xleh lompat la :p) 

ape yang aku nak cerita sebenarnye ea :) aku nak cerita pengalaman aku ngan korang waktu kulit muka aku macam permukaan bulan :) herm...siapa yang taknak cantik betul tak? tapi kadang kadang.. kecantikan boleh menyebabkan kite lupe diri :) (it depends on orang jugak) kadang kadang muke kite biasa2 jew.. tapi orang luar yang judge kite kan :) kecantikan itu teserlah munkin dari kebijaksanaan kite, mungkin dari rupa paras,kulit,rambut,cara percakapan dan sebagainya :) tapi sampai sekarang.. aku tak tahu kenapa cik hearty ada perasaan kat aku dulu ?? (encik hearty saye curious okay :) sila bagi tahu saye nanti :) )

 hermm..waktu aku ada masalah kulit di bahagian muka (ayat lembut, ayat kasar nya ialah jerawat batu :'( ) tak ade pon orang nak pandang aku :'(  macam aku ni buruk sangat pulakk ..diorang tak tahu yg senyuman aku ni manis jugak hehe! ( okay.. jom gelak guling guling ! ) 

muka ada nanah, bengkak2 kecik.. merah2 dan berparut.. laki mane nak dekat ?? laki mane yang nak awek ade jerawat batu?? on that time.. aku malu tak terkate  :'( aku taknak orang pandang aku lame2.. aku tak nak orang tengok muka aku dekat2.. (aku akan tutup muka aku dengan tapak tangan bila bersembang dengan orang ) + sangat low self esteem! da terbiasa saaampai la sekarang :) huhu! 

dulu aku pernah tanye kat cik hearty...urmmm

aku : awak2..saye ni tak cantik kan? muke saye banyak jerawat :'( awak tak malu kew kawan ngan saye :'( (sob,sob! )
cik hearty : ish! ade pulak cakap macam tuh.. jerawatkan boleh hilang.la awak.. :) jangan la risau k :) nanti kalau saye dah kerja ..saye bawak awak pegi tempat2 skin care okay :) 
aku : kembang kuncup hati aku time tuh! rase macam duduk atas awan pulak... (kihkih! :D)

kiri tuh..muka aku time form 5 (jerawat beranak dengan enak sekali ! :) )... kanan pulak: muka aku umor 20 tahun :)
tq herbalife ! :D minum lah herbalife...to improve your skin problem :)

-----------------------------------------------------------------------------------

next issue lagi :)

lepas masuk herbalife ni...ramai aku tengok orang muda sekarang ramai yang dah kaween ! wau! luar biasa ! hanya buat herbalife aje :) herbalife ni bukan ubat tau kawan kawan :) herbalife adalah makanan nutrisi :) alhamdulillah.. dengan herbalife..badan aku makin bertenaga  dan sihat .. lambat je rase nak letih... ngantuk pon susah dah sekarang..maybe sebab blood circulation aku dah bagus kot :D alhamdulillah! tq Allah , tq Herbalife !! :D ..sambung balik! orang herbalife ramai kawen dengan orang herbalife..sebab pemikiran mereka ni luar biasa ! banyak yang positif thinking ! i love it ! huhu! rusdy.. balik malaysia .. awak akan jadi sasaran saye yew :) jangan cube nak lari ok! :D tengok diorang coo cuit cuit ! jew dah kawen.. husband and wife berdiri atas pentas ..support each other untuk jadi lebih berjaya :) umur dalam 19-25 tahun :) dah kawen..and kawen gune duit  sendiri :) jom tengok ! :D

this is my lovely kezen... umor baru 19 !die la ajak aku join herbalife ni :)
special thanks to her ! :D income: rm 5000-6000 :) hugs and kisses :D
akan bertunan tak lame lagi :)

kak amalina peter :) umur baru jew 21 tahun ..
income 30-40ribu :) now ade sorang baby :) *becinta lepas kawen*
kak atie (umur sebaya abang aku :) 22 tahun :) ) income 8000-10000 sbulan :)

tak tahu nama :) umor si gadis ni baru 24 tahun ..income 10,000 sbulan :D


ada lagi sebenarnye distributor herbalife yang kawen awal ! tapi tak sempat nak curi gambar diorang .. ;p to kak amalina peter..sorry ea ! saye curi gambar dari blog akak ! :D to rusdy darus ... really hope that kite akan jadi macam mereka one day :) eventhough orang cakap kapel lame lame, nanti kawen mesti sekejap aje ! namau la camtuh !uhuk uhuk! buktikan .. pada yang negative tu .. yang kite boleh ! chaiyok2 ! moga Allah mempercepatkan jodoh kite :) jom renjis renjis sikit :D (gatalnye aku ni :p hehe! *___* blushing la ! :D) and do support me in herbalife :) ea :)))

IF YOU WANNA LOSE WEIGHT ! ASK ME HOW ! IN HERBALIFE ! EVERYTHING U CAN ACHIEVE ! IM YOUR WELLNESS COACH ! :D WANNA IMPROVE SKIN PROBLEM?? ALSO CAN ! IFF UUU WAANNNTT IITT SOO BAADDDLLYYY !!! U HAVE TOO PROVVEEE IT ! :D
 
CONTACT ME:  syahida distributor herbalife : 019-6724274(hp) ,eidainthehostel_269@yahoo.com
  (facebook :syahidaquizento)

No comments:

Post a Comment