Wednesday 18 January 2012

si budak sakai :) ;oovvvee it ! :D

bismillah...

herm... aalhamdulillah... selesai dah exam Burn and Scald tadi ..tepat jew pukul 7.18 pm. madam Ulala (BUKAN NAME SEBENAR :) ).. cakap jew 'okay.. pens down' hati aku time tuh.. dah melompat lompat macam kanggrooo tande kegirangan ...huwaa ! lepas da azab untuk sem 6 ni .. lepas ni aku bakal pergi posting kat hospital Ampang PutEri pulak :) + before tuh..ade la cuti seminggu :) tak sabar! tak sabar ! :D untuk buat management :) aaah ! MANAGEMENT LAGI KEW!!! grrr!!! :)

tak pe2.. positif !! orang herbalife kan positif orangnye :D

herm...entry  ni ape pulak aku nak cerite yer ??? herm... macam biasa la .. aku nak cerite pasal aktiviti harian aku... blog ni dah jadi macam dairy aku pulak,.. tapi dalam diary( buku ) tu.. yang PNC punyew la... bukan Puteri Nursing College la !!! Private and Confidential kihkih ! sudah sudah la tuh :p

jom2 ! bace ape la jadah nye aku buat semalam... semalam bersamaan dengan hari selasa ... aku rase macam miserable giler ! sebab ape ?? korang tau ?? *geleng geleng* okay.. kan senang kalau dah geleng2 :) hehe ! balik kelas macam biasa .. petang tuh.. aku pasti akan tidur dulu.. sebab malam kononye aku nak stay up la bagai,.. sebeloom exam.. aku akan pastikan yang aku dah bersedia utk masuk dalam dewan.. dengan ilmu penuh di otak :) kalau penuh dalam dada kang.. tak leh nak keluar daripada dada ..payah pulak :p (sape benarkan korang pikir lucah waktu skang ni ! :p) ehek ehek! 

so..petang tu.. aku guling guling habis punye la :) disebabkan terlalu ghairah buat management and research hampir terlupa aku tentang Burn.. patot la... aku lupe die,.. so die pon merajuk dengan aku ! patot bace tak dapat2 :( herm..

after pukul 8pm.. aku dah siap semua .. mandi, gosok gigi.. (perlu ke aku mention semua ni ?? ) aishk! aish ! aku pon duduk kat study desk .. and pulon habis habisan :) (bunyi macam aku ni rajin nak mampos kan? kalah budak genius study kan??genius tayah study la :p ape la korang ni.. main bace jew :p) eheh ! terkena lagi korang ;p * gurau :) *

tengah dalam sedap sedap study.. tibe tibe.. dengar khabar2 angin yang malam ni ade roll call pukul 9 pm !!time tuh.. temperature badan aku dah naik ! kalah la temperature kereta nisa ... dalam hati aku rungut rungut -___-! 'ape la warden ni.. nak buat roll call malam malam ni.. semalam tade exam tak nak pulak buat !! grrr !grrr !

aku dah la tak  study habis la.. pages berchapter2 lagi nak abiskan :(

herm..aku pon dengan muka merah padam (hebat tak??) turunla ke bawah(dari tingkat 4) tuh.. semua la pakat merungut.. ye la.. roll call ni.. kalau tak sejam 2 memang tak sah la... masa banyak habis kat situ jew... then... turun2 dah kena beratur macam budak tadika.. ikut rumah masing2... 

bile aku turun jew.. tengok tengok .. jengjengjeng ! madam tak de lagi!!!! 

'haish ! ni yang nak marah ni.. suruh datang pukul 9 sharp then.. die tade.. esok dah la nak exam.. ' aku bebel :)
( ni la.. time exam ,... mood sekor sekor jadi swing muing :p ) 

tibe2 aku toleh belakang...

eh ! madam la :p (haish! huhu! madam ni.. kocik bona... same besar ngan aku jew... minum herbalife madam .. kasi besar sikit :) ) sempattt aje aku ni :p

then.. tibe2.. ade suare laki menjerit dari arah tengah... and kitorang langsung tak kenal ngan laki ni... umur die agak2 dalam 40 an jugak la :)

' okay !!!saye nakkk ..semua ketua rumah... datang dekat saye sekarang !!!' rumah aku.. semua datang.. hahah! semua jadi ketua rumah,.. nak dengar ape yang die nak cakap :D

bella : mesti die bangge kan semua pompuan duduk keliling die :p
aku : bajet hot la die :p
(kami buat dosa :p)

kisah bila pakcik mula kan bicara :)

pakcik : okay !!! name saye iaalahh 'aku tak ingat'.. saye adalah pengerusi dalam hal ehwal penduduk kawasan rumah ni yew!! saye dah pegang jawatan ni selama 7 (sebut kemain kuat lagi !) bulan (sebut selooo)..aku ingat 7 tahun ! okay,.. saye nak nasihatkan kamu semua supaya pott pettt poot pett!

okay.. sekarang boleh masuk barisan rumah masing2... jam dah tunjuk pukol 9.45pm ! urgh!!lambat lagi kew !! menci menci !!!nape tak  cakap terus jew dengan semua  orang !!

so..sekarang,..korang bace ni ape yang die cakap.. kali ni pakcik ' aku taktau name ' ni cakap dengan semua pelajar...

pakcik : okay... saye ialah encik "tak ingat" name.. adalah pengerusi  dalam hal ehwal penduduk semua kawasan rumah ni... saye dah pegang jawatan ni selama 7 bulan dah... dan ini (pakcik spek mate ) adalah naib pengerusi saye.. (tak habis habis nak bongkak dengan jawatan die tuh ! grr !)

bebel2..pot peet pooott peet !
 pak cik : saye duduk kat sini.. dari mula mula rumah ni siap (giler hebat la ni :p )... kamu semua ni dah pakcik anggap macam anak anak saye...

tibe tibe !!! 

bella : baikk ayahhh !!! kitorang esok exam ni yah.. cepat sikit ( dengan suaara tenggelam timbul )
pakcik: saye dah 7 bulan pegang jawatan pengerusi ni yew (ulang lagi bende yang same !)..sebelum ni tak penah ada masalah.... dan saye dapat komplain yang korang gelak kuat2...

aku : pakcikk.. made ade orang nak gelak (tak bunyi,kalau dah duduk dengan kawan2) nanti pakcik tunggu anak pakcik masuk U nanti.. ha.. lebih kurang jewmacam kitorang ni ha...(aku bebel sorang2)

bella,rayna :ee! tak habis2 nak cerita jawatan die...

aku :pakcik ..saye dulu pengawas sekolah.. tak penah pulak saye bangge (weeii! ape aku ni !!jgn buat malu la ;p)ehehe!

pakcik : korang tidur pukul berape??

kami : ade yang kate pukul 1, 2, 3 pon ade.. tapi aku dengan selamber jew jawab.. 
aku: pakcik...saye tak tidur !!! :D
pakcik : yela.. kuat study yew....awak tau tak.. kamu semua gelak kuat2.. ade anak2 kecill yang rumah keluarge kat sini tak boleh nak tidur .. anak saye.. tidur pukul 9.30 pm..mesti akan terbangun pukul 4 pagi ..
aku : okay la tuh !! berape jam nak tidur pakcik.. tak elok tidur lame2.. otak lembap :p hehe !
\
pakcik : siapa penah pegi PLKN??? haaa.. saye adaalah HQ PLKN

aku dengar je die cakap tuh... aku, bella, rayna and dayah gelak guling2 ...

bella : pakcikk..!!! ape kene mengena ngan jawatan pakcik tuh !!! adoiiihaiii !! (haha!)

aku : memang la patot anak bangun pukul 4 am... die yang train anak macam askar.. :p

BILA PAKCIK CAKAP PASAL PERATURAN :)

pakcik : bermula dengan 1.2.2012.. tidak ade sesiaapa die benarkan bawak kereta !!dan dilarang masuk... tanpa kad matrix kedalam kawasan sini.. kalau didapati melanggar arahan.. kad matrix awak akan di singkirkan ..
aku : ewah2.. kalah naziah la rules die ni !! rumah dah la perusuk ke dalam !tak boleh bawak kereta pulak ! ntah hape2...

pakcik : kalau awak nak keluar je pintu pagar ni.. awak mesti wajib pakai kad matrix !

bella n rayna : wehh!! rules ape ni !! pakcikk! nak buang sampah pon kene pakai kew ?? kalau nak pegi jogging ?? g tasik depan hostel??

pakcik : pegi jogging kew..tasik kew... semua kene pakai kad matrix ! kalau nak buang sampah tu tayah la...

tentang swimming pool  pulak !

pakcik: kamu semua boleh mandi ...

kami : tanak mandi pon.. balik pon dah petang,.. air  pon kotor.. infection la pakcik :p

pakcik: saye dah tetap kan ..pelajar perempuan, kamu semua hanye boleh mandi..pada hari selasa, rabu dan jumaat sahaja...

budak lelaki sebab korang sikit,.. korang hanya boleh untuk satu hari sahaja... iaitu hari isnin..

budak laki : habis tuh kitoraang boleh berendam la kat situ satu hari la kan??dari pagi sampai 12 malam??

pakcik : ikot suke hati korang la...

dah nak dekat pukul 10.30pm.. die cakap tak habis2 lagi...

aku rase macam nak lari jew... balik umah ! 'tapiii.. tangge blok aku ni.. betul2 jew depan mate pakcik ni ! )
aduhh.. camne ni...

otak aku ni bermain2 projek nak lari :p

naik satu demi satu anak tangge :)
dayah : sya! jangan la ! kurang ajar nanti.. t die kate kite tak hormat die pulak ..
aku : mane ade nak naik ! ish ! (pure2 :p)

15min kemudian...

diana : sya..ko nak naik kew..ko nak naik.. aku nak follow kau :)
aku : haaa! idea terbaik ! ok2...die pandang belakang jew.. kite cabot okay...1,2,3!!! cabot !!!!
rayna: sya!!! tunggu aku !! nak ikot !!! 
diana : pelan2 weh !!!
bella : wehhh !!! aku nak ikot jugakkk !!! 
dayah :!! wehhhh!!!  tungguuuu!! nak naik jugakkk!!!
aku : korang... tunduk weh !! warden nampak nanti... pijak tangge pelan2...
yang lain : yela.. tengah pelan la ni !!!

aku : amboi2..korang...tadi ke main lagi,.. kurang ajar la bagi... last2.. ikot .. hahah ! 
tercungap2 kitorang naik tangge sampai tingkat 4 !


end up ! mission berjaye ..!
kepada pakcik bangge diri :) 
maaf ... kami tak dengar ceramah pakcik sampai habis :D kami ade exam :D tq :)


No comments:

Post a Comment