Friday 13 January 2012

changes of the times and day :)

assalamulaaaiikummm semua !!!! ngeh ! aku yang bernama siti syahida binti mohd suhaimi atau dalam facebook dikenali sebagai syahida quizento (glamour tak aku?!&*!)  dan kat kolej di kenali sebagai sya... wah ! giler la entry kali ni.. aku exposekan name sebenar aku.. yang selama ni aku sembunyikan :D
DAN NAME2 TERSEBUT BELOM LAGI AKU SEBUT YANG KAWAN2 AKU BAGI KAT AKU :)
(okay,syahida...sudah2 la kau dengan bajet glamour ko tuh! ) GRRR! SENGAL ;P 


THE END!

hye reader ! belum habis lagi la kawan kawan :) the end untuk yang atas jew...  :p

entry kali ni... aku nak ceritakan kat korang ... ape yang dah berlaku dalam hidup aku sepanjang seminggu ni ;D walaupon cerita ni tidak la sebest cerita novel cinta melalak lalak tuh atau ABPH mahupon AJL yang akan berlangsung tak lame lagi ... tapi.. korang bace jew la ea :D grrr! :D

hari isnin?? --- > aku dah tak ingat ape yang berlaku... (sumpah short term memory lost :D) okay ! da ingat balik :) aku pegi kelas macam biasa ..cume, petang tuh aku turun pegi jogging dengan bella :) biasa la.. jage kesihatan ! hidup herbalife ! dan dalam sedang sebuk berjogging kitorang sempat buat satu aktiviti yang mencabar.. ni gare gare idea pelik aku ajak bella buat aktiviti ni.. !kihkih! keputusannya kitorang dapat hasil yang same :D nak tau hasil ape??tengok ni :D
             
ni la aktiviti yang mencabar tuh! pancing ikan ! :D gembira tak terkire dapat pancing ikan keli :D

huwaaa!bella dapat pancing ikan yang same !! :D luar biasa !hahaha!
tq kepada bella.. sebab sedekah kasut untuk jadi ikan keli kitorang :D dan tak di lupakan kepada jenama BATA kerana dirimu begitu beharga  :D

hari selase ?? ----> harii selasa adalah hari yang agak bersejarah, sebab tibe tibe dapat tau yang OSCE iaitu exam aku dipercepatkan ... yang sepatutnya hari jumaat tibe tibe jadi hari khamis .. :( time tuh,.. aku rase bernanah telinge .. time aku rase macam nak g azan kat telinga madam je..huwaa! time tu jugak la aku rase jantung aku ade kat atas track lumbe lari untuk sukan sea!! grrr! laju gile, lagi laju daripada orang bawak lori balak :) (hyperbola yang melampau..) herm.. haa!lupe pulak ! korang tau ke ape tuh OSCE ?? haa.. main bace je kan?? :D bagi sape2 budak nurse diorang mesti tau punye.. kalau tak tau tuh.. korang baik berhenti belajar jew :p hehe!

 OSCE tu exam praktikal yang akan student nurse hadapi before pergi hospital untuk posting.. kitorang ade 5 stations..setiap procedure perlu dilakukan dalam mase 5 minit shj :) (kejap ke lambat ?? meh buat OSCE kalau nak tau :p) dari situ.. setiap ape yang kite lakukan adalah berseorangan dan akan diobserve oleh sorang examiner...

hari  rabu ---> pagi macam biasa kitorang ade skill lab.. ( praktis untuk OSCE) aku dengan tak prepare ape ape...berlatih la sungguh2.. (padahal main lagi banyak).. hehe! walaupon esoknya nak exam.. tapi hari rabu tuh aku sempat lagi usik madam .. (tanye die macam mane die kenal husband die ) :D

----kepada junior , plis dont try this attitude yew :D..sangat tak di galakkan :D----

aku: madam, macam mane madam kenal husband madam ?

madam : haishh! itu rahsia la.. kitorang kawan setaun jew.. lepas tu bertunang :D then kawen..saye kawen umor 23 :)

aku : alaa.. madam bagi la tau... husband madam keje ape ?? (si penyibok terhangat!)

madam : die navy jew ... alaa.. dah2.. korang belajar betul2 ..lulus LJM.. korang fikir okay :) .. baru boleh kawen.. orang laki sekarang suke NURSE :D

aku : aah.. memang orang sekarang SUKE sgt nurse.. tambah2.. driver bus and van yang angkot kitorang dari hostel tuh madam :p

time nak habis skill lab .. sempat lagi aku pesan kat madam ..

aku : madam... jangan lupe.. kalau kitorang lulus madam nak masakkan steak or spaghetti kan??

madam.. ye la kau tuh :D 

lepas habis skill lab..kitorang busy buat management and research...2 ni pon exam jugak.. tapi dalam bentuk presentation..kitorang gak kene buat buku and slide sampai la petang hari.. hari rabu ni kitorang naik kete kancil dayah :) tengah on the way nak balik hostel..    TIBA TIBA!!!
kitorang nampak lelaki yang bellon (bukan name sebenar) admired gile2 time sem 1 waktu posting kat ipoh dulu ! :D MR.H  NAIK MOTOR DENGAN AWEK DIE, MOTOR KALE MERAH !!!  tibe2 ade syaitan bisik kat telinga aku..suruh kacau budak yang naik motor tuh... aku cakap kat bela (bela : jom kite jerit pheewit kat die! then, bella pon angguk, tanda setuju habis la tuh ! orang frust kan :p) aku : dayah!!! potong die !potong die ! lalu sebelah die !! dayah : okay !(dayah tekan minyak!) sampai je sebelah MR.H aku,bela n rayna jerit (pheewiittt!pheewittt!!! aku and bela (jerit sambil tunduk bawah ! ahah! rayna pulak g pandang budak tuh! aduh!aduh!! spoiled!malu la senior macam nih!! ) :p 

di sebabkan malu punya pasal budak tuh ikot lorong lain..untuk lari daripada kitorang..tapi malangnya,..bertembung kat satu jalan lain ! ahaha! :D sekali lagi kitorang buat bende yang same...!heheh! 

peribahasa hari ini : sepandai pandai badak melompat akhirnya jatuh ke kami jua :D

 f.y.i MR.H adalah junior kitorang ..

p/s to MR.H : nasi anda sudah menjadi bubur :D

khamis ---> OSCE DONE !ALHAMDULILLAH PASSED ALL STATIONS!madam saye akan tuntun janji madam :p hehe! habis osce kitorang kene stay untuk siapkan keje..hari ni adalah hari paling lame penah aku stay kat kolej.. (penah je sampai kol 11 pm sebab exam act..huhuh!)bukan aku jew.. semua member group aku.. sebab kitorang kene membanting tulang nak siapkan buku management ni...sebab esok hari nye kitorang nak kene submit buku da :( (tibe tibe je madam nak !) kelam kelibut la kitorang..dengan soalan management yang tricky tuh and without madam's guideline :'( 
tapi..kitorang tetap usehe !chaiyok2!! 

semua tengah serabut..buat management :)

selesai solat maghrib bersame same..lepas habis discussion :)
di sebabkan aku tinggi macam model, muke aku jadi macam tuh :)
balik dari kolej.. kitorang pegi kedai photostat.. and
kitorang berjaye pau tuan punye kedai 1 kotak buah limau ! :D *pandai x kitorang bodek* tq uncle!sedap!
lepas dapat aku cakap 'waahh! tq uncle ! mesti dapat ong besar punya tahun ni :D'
hari jumaat : ---> hari ni pon agak seronok ! sebab giliran kolej kitorang pulak dapat voucher rm 200 untuk beli buku tuh :D :D (senyumm sampai nampak gusi :p) 

hobi aku adalah mengusik orang sampai orang tuh rase annoying dengan aku ;)

kat kantin tadi... tibe tibe otak nakal aku ni.. bermain main dalam fikiran... ape yang aku fikir ? 
(sila bace di bawah :D)

aku : rayna , atin.. kite rase kan.. nanti kalau kite nak pegi kedai makan kan.. kalau tukang amek order tuh tanye kite 'adik.. nak order ape ea'??? kite nak jawab 'saye nak air juice bang' .. then kalau de tanye nak juice ape.. kite nak jawab.. cube korang teke kite nak jawab ape ??

rayna : mane aku tau.. ang nak jawab ape ?

atin : ntah , giler punye orang :p

aku : kite akan saje buat lambat lambat macam ni 'saye nakkk..ermmm...juice..erm.juicee... saye nak sky juice :DD! hehe !)

rayna : hehe!ntah hape hape.. giler :p


okay... itu sahaja ...wishluck to my group untuk exam next week yawww! :D

THE END :D

No comments:

Post a Comment