Wednesday 17 August 2011

kebosanan yang melanda :)

hari petang-petang ni kalau bukan menutup kelopak mate ape lagi la aku nak buat :) tapi sekarang aku tak tahu nak buat ape.. lepas jari jari tembam aku ni petik petik tali gitar.. aku jadi bosan tetibe tibe :( mane tidaknye.. member-member Si Die semua pakat dah terbang.. + yang paling aku close pon dah terbang jugak

1) lina hazwani ( tonight)
2) nik nur Elanie :) (yesterday)

both of u, pliz take a good care of urself :) even ida kenal korang melalui orang tengah .. tapi ida dah anggap korang macam kawan rapat yang ida dah kenal lame :) thanks sebab sudi kawan ngan ida k :)

--------------------------
okay, sekarang aku nak cerite pasal bende lain pulak.. :D
 jom2...
 suatu hari yang agak hening la kan .. tibe2 hati aku tergerak hati nak pegi mydin yang tersergam indah kat depan bangunan budak physioterapist kolej aku ni :) ...

actually,, aku ni takde tujuan pon nak pergi sane .. tapi disebabkan member aku yang kaya kayap ni nak pergi.. so aku pon follow kan aje kaki ni .. 
lepas beberapa minit jarum jam main tolak-tolak untuk menukar waktu iaitu dari petang kepada lebih petang... aku terasa seperti ade tarikan magnetic dekat badan aku sehinggakan badan aku di tarik untuk pergi ke sebuah kedai telefon yang bersebelahan dengan mydin..
sampai je kat sane...
aku pon tayang la muke aku yang kusut masai ni dekat depan kakak yang bekerja kat situ... 
time mata aku lari2 tengok telefon dalam cermin kace kat kedai phone tu :0 terdetik 'ting!'dalam hati aku 'hai...teringinnye nak tuka telefon, tapi duit tak berkepok lagi :(.. tape..saba k sya... one day :)'
then,mate aku lilau lilau lagi macam orang sasau :p tibe tibe.. aku ternampak satu bende yang berwarna biru (alaa.. ala2 warne kpj tu ) n bende tu sangat menarik perhatian aku.. lalu aku pon pergi la usha dengan lebih dekat.. kate orang, kalau tak dekat maka tak cinta la :p tengok2! si biru tu memang bende yang aku cari selme 2 minggu ni!.. 
nak tau tak ape bende tuh? jengjengjeng!!!! IDD card celcom  :)) kat kedai tu ade 3 pilihan either umobile,celcom or digi :) 
aku nak pilih number2 tu sume ..aku amik mase sampai setengah jam.. aku rase kakak yang jual tu berbulu je tengok aku.. then, tanye soalan yang same pulak tu.. 

aku: 'akak2, akak rase saye patot beli yang mane?' 
kakak: akak pon jawab ' saye tak tahu la adik '
aku: erm.. ape kelebihan celcom ni ea akak ?
akak: erm.. akak tak pasti la dik ?
aku : aku rase aku yang berbulu bulu ngan akak ni -___-! die jual die tak tahu ..haish!
aku : tanda tak puas hati..aku tnye lagi.. ape beze 3 jenis ni ea akak ?
kakak: erm... tak tahu la dik... selalu bangla je beli bende ni :(
aku: haaaa... time ni aku memang nak jerit kat telinge die !! aku nak cakap 'akak!!!ingat saye ni bangla ke! n ngat dalam malaysia ni bangla je ke nak gune bende ni!!!
tapi berkat kesabaran ni...akhirnye,..
aku : erm... tak pe la kak ..saye amek celcom ni jela ... macam murah jew :)

korang2 .. kalau nak beli IDD card jangan ikut care aku k :) korang pergi tempat kalau korang tanye .. atleast  penjual tahu jawapan... :D

celcom harge die RM 10 jew :) tapi kalau digi baru rm8.90...  tapi aku suke celcom.. aku amek la.. and start daripada tu..aku balik2 jew,..tros aku try telefon si die :) wah!!!bunyi tooott..tooott .. pulak!! lagi la aku seronok :D
aku pon gayot la..dalam 21 minit baru rm3.75 :) jimat tak?
harini...gune maxis bukan iDD number 5.56 minit baru rm 1.20 :D
kihkih! 
lepas tu, aku pon spread kan berite baik ni kat awek2 member die.. merangkap kawan aku dah sekarang :)
tapi for the first day..2,2 orang ni tak jumpa number tu.. kesian pulak aku dengar :( macam aku ni bagi harapan palsu pulak :(
tapi hari ni 2,2 orang dah dapat number memasing!! :D 

selamat menghabiskan kredit ye nurul iZZati n Izzati Insyirah.. 2,2 izzati pulak tuh :)




thanks to Celcom :DD <3

No comments:

Post a Comment