Sunday 27 November 2011

Thanksgiving + BLACK FRIDAY

Mukaddimah..
setelah bertungkus-lumus berwikipedia..
dapatlah aku merumuskan yang
Thanksgiving neh diraikan utk mensyukuri musim menuai yang sempurna di samping berkumpul sesama sanak- saudara..
antara tradisi Thankgiving yang common adalah makan besar bersama family..
hidangan wajib on that occasion is ayam belanda( kalau dekat malaysia,kiranya macam ketupat la kot) ..
experience pertama kali aku makan ayam belanda mmg terbaek..
serious said, rase dye mmg sedap giler..
tapi dgn syarat kene pandai masak la.. :)


Thankgiving kemudiannya akan disusuli dengan BLACK FRIDAY..
on that day... memang akan ada SALE yang gila-gila-gila-gila-gila..
even sale Aidilfitri pon x dapat challenge sale Black Friday neh..
store yang participate akan start sale tepat jam 12 tgh malam..
before 12 tgh mlm, store x kan dibukak.. 
(nak bagi thrill la kononnye kot.. hehe)


Gerombolan manusia beratur di TARGET menanti store dibuka tepat 12 midnight

Dari entrance store sampai la ke belakang store.. da macam tawaf dah;

Sale neh hanya once in a year..
so.. x kan la aku nak tengok je kan..
sebagai seorang insan yang waras..
aku turut sama menyokong sale neh..

Jom tengok apa aku dapat sambar..

1) Logitech 2.0 stereo speaker system
retail price: USD 30
SALE: USD 15

2) Logitech 'tikus tanpa ekor'
retail price: USD 20
SALE: USD 10

3) Iowa State sweatshirt
retail price: USD 30
SALE: USD 10

Ok..yang last neh aku beli online..
and merupakan kejayaan terbesar aku untuk edisi Black Friday kali neh :)

4) GUESS leather bomber jacket
retail price: USD 195
SALE: USD 63 ...ooyeaahh!!

so.. korang nilai sendirik la..
gila x gila sale neh..

tak sabar rasanya nak tunggu Black Friday next year pulak =))

1 comment: