Saturday 3 December 2011

Solidwork TM

Solidwork TM atau terjemahannya adalah kerja pepejal :)
definisi aku pulak,Solidwork ialah suatu pekerjaan yang memerlukan kesabaran yang tinggi..
dah la aku neh bukan 'computer geek'..
then kene pulak berjam-jam mengadap comp utk belajar benda neh..
tapi once dpt buat.. mmg kepuasan dia x terkata la.. hehe..

neh merupakan salah satu design yang aku kene buat using this Solidwork TM:

Logo software yg digembar-gemburkan di atas

Title: Engineering Model Assembly(Engine's Block)

First of all, aku kena design part-part dye dulu sebelum nak assemble..
kalo x de parts, nak assemble ape kan..
tapi yang aku terkilannya..
ternyata kemahiran aku dlm assemble GUNDAM kit x lgsg membantu dlm assignment neh.. hehe

neh merupakan 5 part terbabit: 

 1) Neh boleh dikatakan host part.. nampak jekh besar.. tapi x susah sgt nak design
(need one of this)

2) Yang neh paling leceh nak buat.. bg novice mcm aku neh..
 take almost 2 hour jugak la
(need one of this)

3) Piston.. part paling tension nak buat is hole dekat tgh tu
(need three of this)

4) Neh shaft dye.. bentuk dye mcm spanar hidup.. hehe
(need three of this)

5) Last part.. tgk bentuk pun dah tau senang nak buat kan??
(need three of this)

Ok.. setelah cukup bahan-bahannyer..
barulah boleh assemble kan..
nak diringkaskan cerita, ini lah hasil titik peluh aku selama 14 hari ku mencari dirimu 



Sekian :)







No comments:

Post a Comment