Saturday 26 November 2011

appreciate is something that we cant sell neither buy :)

hidup ini umpama roda kadang kadang di atas dan kadang kadang pula di bawah...okay, ape yang aku nak cakap ni sumpah tade kene mengene dengan ape yang aku nak ceritekan sekarang ni :)

okay..setiap hari lahir mesti semua orang akan sambut besday memasing dengan pelbagai cara and pelbagai orang di sekeliling korang kan?? tapi aku???family aku sambut pon dari kecik sampai umor aku darjah 5 je :)tapi tak pela... dah besa dah matang lagi pon..ta perlu la nak sambut gah sangat kan... kesian orang yang susah, ade diorang sambot besday??? ada yang lagi pulak.. kelahiran dari perut pon mak diorang yang sambot sendiri..then buang dalam tong sampah,dalam bakul basikal, mangkuk tandas, loji taik pon ade, dan jangan terkejut dekat celah rantai basikal pon ade!!! ape yang aku mencarutkan ini??!!!
then 
alhamdulillah... lepas form two, Allah temukan aku dengan seseorang yang gedik :) which is my hearty!! tq sayang, you are an adorable person that ive never seen :D <3 okay.. tak perlulah aku nak bagi kata kata pujangga lagi kat sini...geli pulak raseye :)... sebab kate kate pujangge yang dah pon kalahkan A.samad said aku ni boleh menyebabkan hati die bengkak mengalahkan orang yang ade hepatitis ! :D 
aha! start dari detik itu...  alhamdulillah sekali lagi, die pon pemurah orangnye.. dapatla present dari die asalkan die ade duit time tu...
sebagai seoraang yang banyak songeh dan juga cekadak macam aku ni, aku bukan senang nak suke taste orang lain.. tapi aku akan cube untuk bersikap terbuka kalau aku rasekan sesuatu bende tu memang cantik :D

setiap kali hari yang istimewa die akan bagi something asalkan die berduit time tu... kalau xde duit pon, kadang2 die bagi jugak tapi kurang la sikit kecantikan tu :) tapi... aku tetap bersyukur :) macam juga korang kan?? mesti dapat jugak something dari orang yang teristimewa kan??

kalau bab2 kad,beg,jam atau handphone...  cik hearty ni agak pandai memilih... tapi kalau bab2 kain..baju ke tudug ke..  saye selalunye tak pegi membeli dengan die :) nanti die membebel dan taste kitorang selalunya tak same..die taste macam orang zaman 80-an sikit :D ..kihkih ! JANGAN MARAH EA AWAK  :D

next!
cerite pasal hadiahhh..

something yang agak sentimental value dari dulu sampai sekarang adalah... sampul surat yang ade lambang MCKK dan stem MCKK untuk yang ke 100 taun.. die punye la bangge ceri pasal sampul surat tu... and aku ingatkan sampul surat buat dari emas ke tembaga ke... rupe rupenya.. imej sampul tu..yang buat die rase macam gah gitu.. macam ape yang aku sebutkan tadi la :) ape yang membuatkan bende tu meaningful.. selain daripada first present, herm..tak macam orang lain,maybe depan2,dalam phone or dalamsms,tapi si gedik ni dalam surat jugak la pertama kali die luahkan rase gedik gedik die kat aku.. almaklumlah.. die ni pemalu sikit, kalau nak di comparekan dengan aku yang tak tahu malu ni :D dan die tulis surat tu dalam samar2 malam.. biasalah budak hostel.. cukup time dah kene tutup lampu... nak becinta punya pasal... ni la jawapannye...
 but, honey i really appreciate it ! :D
kami begedik sakan selepas 3 bulan kitorang kenal..
cik hearty ni kurang kawan girls time tu :) sekolah pon budak budak teruna semuanya.. adik pon lelaki, ayah pon laki.. nasib baik mak perempuan.. thennn.. jumpa pulak aku yang perangai ala2 boyish ni :) kehkehkeh!

rahsie untuk dapat hadiah start dari first year kawan adalah :--
korang kalau nak hadiah start dari awal... cari orang yang korang suke before besday. haha!
tapi ingat .. bukan harta bende yang menjadi taruhan..yang penting hati die ikhlas dan kite jugak macam tu la...
thanks sayang, you gave me everything even you are annoying giler sometimes.hehe!
( wish2 sikit.. bagi die berbunge :) )
but i know, you tried your best to make me happy :)

entry ni bukan la nak menunjuk tapi sekadar untuk share saje :)
start dari form two tu... aku ade buat collection yang die bagi :) atau erti kata lain aku pakse suruh bagi :)
tapi, tu kadang kadang aje ..
tengok la .. sopan kan perangai aku :D
jom explore!! :D

surat dari form 2,form 3, form 4 dan form 5 :) dah tua2 ni tak dapat  da kad.. mesej aje :D kaler kuning tu wishes kad for PMR ;)
then, form 3....die tak bagi ape2.. just bagi SENYUMAN JE kat aku..
time form 4, die kene la bagi double :D ade la seekor beruang kutub kaler biru dekat rumah...
da nak nazak da pon beruang tuh :D
form 5 tak silap akula...huhu! tak ingat pulak, hehe! die bagi blanket kaler pink ade bunga bunga taik ayam..ngeh ngeh!
kat rumah jugak bende tuh :)
time tu aku ni anti PINK..die yang suke sangat kaler pink.. then die bagi pulak blanket kaleer tu..terbalik kan??!

DIE MEMANG SEORANG YANG PELIK :D
biler dah matang sikit...umur  18/19 la hadiah pon kena la matang sikit :) .so muncul la bende ni... :) ...die tanye nak ape untuk hadiah tahun ni?
aku pon muke tak malu...tengok die pakai jam casio, aku pon teringin gak nak ikot.. aku mintak la jam :)
selepas sebualn or 2 bulan macam tuh.. muncul la bende ni :)
:DDD
latest present yang sangat2 appreciate ! :D this present after die kat US..
time tengah sekype sekype.. aku nampak la die pakai baju yang lebih kurang macam ni la... then aku pon cakap
*awak!lawanye baju!!! :D*
*die tanye : nak ke??*
haa... soalan perangkap tuh ..! mestilah aku jawab nak kan??takkan nak tolak rezeki??kihkih!
tapi aku maksudkan, nak tshirt die yang die pakai tu..so xyah beli2 da..
tapi dapat2 kotak dari posman, die bagi 3 baju ni ..
dah macam aku pulak budak U diorang :)
tanx!
care menghargai orang bagi...kite kene la pakai :)
ni la kaler2nye :) putih, pink dan kelabu.. kan aku da cakap..pink mesti ade... haishhh :D
ngeh ngeh!tuing tuing! hadiah yang paling beharge:) sebuah handbag..yang aku sendiri tak mampu nak beli :)
. die pernah janji dengan aku nak belikan beg biler dah sampai sane..
soalan before die nak beli tuh  berbunyi begini...
*awak2, awak nak beg yang macam makcik2 ke.. macam remaje2 sikit?*
aku tak tahu kenape die tanye soalan yang kalah soalan STPM ni...
soalan yang dah tahu jawapan, buatkan aku rase nak naik angin! huhu!mestila jawapan die REMAJA :D
so, ni la taste die :) <3
ape pon jenama, ape pon rupe..saye tetap hargai pemberian awak :)

I LOVE U (:


bukan harta yang menjadi sandaran.. tetapi sejauh mane hati awak dekat saye yang menjadi ukuran..entry ni bukan untuk menunjuk.. tapi sekadar report untuk kitorang berdua :) bukan nurse or doktor je ade nursing report..kitorang pon ade :) 
korang! doakan jodoh kami kuat ..dan capai ape yang kami inginkan ye.. untuk majukan hubungan ni ke hadapan :)

terima kasih kepada postman malaysia.. kerana banyak jasa korang yang tak dapat kami balas..kalau takde postman ni... agak agak.. surat2 barang2.. semua tak kan dapat kat tangan aku.. dan die pon tak boleh nak pos :D dan tidak ketinggalan..posman  US dan kastam yang lepaskan barang saye :)

spread this love <3

2 comments:

  1. waaaa.lama gila bercinta, dah macam cita novel plak. sweet2 :) semoga kekal selamanya.

    ReplyDelete
  2. huhu!!tq my dear :) doakan yang terbaik ea :)

    ReplyDelete