Saturday 21 April 2012

persefahaman :)

bismillah...

waaaa... lame giler aku tak update belog aku ni :D rase kekok pulak hati ni *bajet giler* haha ! maaf la , biasa lah sekarang dah final kan.. so aku sangat2 la busy.. dengan HERBALIFE dan study aku :) tapi Alahamdulillah.. aku masih lagi ada masa untuk aku update blog ni :) syukur :)

erm.... so, hari ni aku nak ulas topik persefahaman :) erm.. apakah yang dimaksudkan dengan PERSEFAHAMAN yer ?? adakah sekadar KAU FAHAM AKU, AKU PuN FAHAM KAU ?? erm...  bagi aku dalam apa-apa hubungan yang korang jalinkan tak kiralah kawan kew.. family ataupun hubungan ehem2.... setiap hubungan memerlukan kesefahaman :)

begitu jugalah kalau korang suka kan seseorang...kita kena faham dia :) alhamdulillah.. Allah s.w.t bagi aku berkawan dengan seseorang sangat memahami diri ini :) walaupun kadang- kadang aku pun susah nak faham die hehe!.. sekejap cakap macam ni sekajap macam tuh :) tapi layankan aje :) sebab diri aku ni bukan senang nak difahami jugak :) aku ni sekejap okay then tak :D biasalah tuh manusia :D

kenapa pentingnya persefahaman :)

1) senang untuk berbincang .
2) mengelakkan daripada huru-hara dalam sebuah hubungan 
3) memudahkan kedaan dalam segala hal :)

its not about how many years you all kenal dengan seseorang itu.. tapi, it is all about chemistry :) aku ni payah sikit nak mengalah :D *terus terang giler kan* tapi memang betul tuh memang sikap aku :) so... selalu cik hearty akan banyak mengalah.. *oi.. laki ni kalau banyak sangat mengalah... nanti lame2 fed up gak kan?*  hehe! 


Alhamdulillah.. dah pun 8 bulan cik hearty kat perantauan ... *dah macam hari raye la pulak :p* aku mengaku *tapak tangan kat sebelah kepala :D* bukan senang nak bercinta jarak jauh :) serious.. tak percaya?? silakan pilih orang yang jauh? tengok berapa kali gaduh??! haha!  *ni bukan nak bongkak ke ape yew...ni sebab aku dah go through all that BAD moment* huhu! gaduh die tak hingat -____-'!

selalu orang tanye 'syida, macam mane die kat sane ??' aku akan jawab 'yup, he's always fine :)' walaupun kadang kadang aku pun tak tahu 'betul ke die FINE ke tak :D' erm.... kami jarang contact, kalau contact pun hanya melalui tweeter, facebook or telefon *jarang sgt* :) tapi janji ade contact okay dah la :D sedih jugak biler ada antara mereka update pasal 'PERLUKAH COUPLE NAK UPDATE DEKAT FB, TWITTER'?? tapi aku buat tak tahu jew la :) *cabaran2 kan?*

P/S : dalam apa-apa hubungan tak perlu berlakon untuk menjadi 'sweet couple' bagai...buat seperti biasa sahaja .. kerana kemanisan itu akan datang :)

:)



No comments:

Post a Comment