Friday 25 May 2012

TarbiyyahVille de' Indiana Summer 12'

Assalamualaikum..
Salam bulan Rejab kepada semua..
Marilah kita sama-sama perbanyakkan puasa sunat ya kawan2 :)

Post kali nie aku nak citer pasal experience aku camping dekat perantauan neh..
Minggu lepas Malaysian Islamic Study Group of North America, MISG for short
ada organizekan camping dekat Tipsaw Lake, Indiana..
Jarak uni aku ke situ jauh jugak lah.. 10 jam driving..
Even aku yang x drive ni pon terase jugak penatnya dlm journey tu.. hehe

So, after abes kelas hari Jumaat tu about 11 pagi,
aku and members (lagi 6 orang) pon geraklah dari Iowa ke Indiana,
plus berhenti solat makan semua, dalam pukul 12 mlm smp la ktrg dekat campside,
Sebenarnya campside tu mmg agak jauh ke dalam hutan, 
jangan katakan 3G, even line phone pon tak ada,
accident dalam perjalanan.. sorry cik rama-rama :(

atas jambatan di St. Louis, Missouri

singgah sebentar mengisi petrol.. kelihatan 2 orang rakan tekun mewipe cermin

Alhamdulillah,
dengan adanya program sebegini..
dapat jugak aku berkenalan dgn member2 dari uni2 lain..
the most important thing,
dapat merapatkan ukhwah and refresh balik pemahaman tentang Islam..

Reserved... 18/5/12 - 20/5/12

kepenatan setelah diTarbiyyah selama 2 hari 2 malam

kalau nak cerita semua aktiviti..
memang boleh buat novel 387 muka surat..
so, nak dipendekkan cerita..
video dekat bawah neh adalah summary apa yg kitorang buat sepanjang camping tu..

terima kasih kepada rakan2 yang mendokumentasikan aktiviti2 ni :)

Jazakallah Khayr....... =)



No comments:

Post a Comment