Thursday 6 October 2011

apo la nasib seorang jururawat :)

hye... kawan kawan! hari ni aku lepak lepak kat macd jalan pahang... tadi kerje memang happening giler..evenn akak2 stAf yang agak berumor.. tapi diorang otak memang giler3.. kadang kadang.. ade yang tanye.. 'kenapa awak nak jadi nurse? best kew? eee..bukan kotor kew kerje tuh? awak kene basuh punggung orang ?? tengok darah n taik lagi!' ade ayat lagi pedas tak weh nak hina nurse? walawalawalawehh.. sendup sungguh mulut berbicara... ea?

jawapan daripada soalan berikut .. yes! best jadi nurse :) tak caye ? korang try :) aku tak syorkan.. tapi kalau korang adalah antare2 orang yang penyabar melayan perangai orang orang dalam kutub bumi ini.. jom la :D
aah.. memang aku mandikan patient, telanjang bulat, baik laki baik perempuan :) for the first experience memang aku malu... tapi dah lame lame tuh..ok la. kalau patient yang segan .. aku cakap 'jangan malu yew..saye dah biasa :DD' sempoi punya ayat! okay.. kalau bab2 kene panah dengan patient itu perkara biasa la korang :) kene shoot ngan doktor? itu lagi biasa...biasa la.. bile dah sombong tak boleh nak buat ape la :)
 aku penah jugak kene.. label 'gemok' dengan doktor biol ni :( aku benci die sampaii sekarang.. aku rase jantung aku macam dalam plastik bag..ikat ketat2 sampai kembong then letopkan! 
 hancur dan remuk woo jantung aku... bengong punya doktor! huhu!

ape lagi yang best jadi nurse?? kalau kite buat sesuatu dengan hati yang tulus lagi ikhlas lagi lemak manis di sukai ramai... mesti Allah bagi sesuatu yang lebih berharga :) jadi.. aku memang tak boleh tengok orang susah sikit.. hati aku cepat kesian..kalu orang nangis.. aku pon nangis .. kalau orang muntah.. aku pon nak termuntah ..tapi kalau orang terjun lombong.. aku tak nak la ikut! busuk jew :DD

aku begi tahu.. kelebihan kalau kite tolong orang :)

1) patient bagi duit :)
2) patient belanje makan :)
3) doktor bagi duit dan belanje makan :)
4) patient bagi hadiah :)

tu la...tapi yang penting korang ikhlas bukan harapkan bende di atas.. tapi pahala dari Allah yang penting :D 

No comments:

Post a Comment